Regulamin do 16.04.2023 r.

Regulamin obowiązujący od dnia 01.01.2023 r.

Sklep Internetowy www.helios-horeca.pl dba o prawa konsumenta. Konsument nie może zrzec się praw przyznanych mu w Ustawie o Prawach Konsumenta. Postanowienia umów mniej korzystne dla konsumenta niż postanowienia Ustawy o Prawach Konsumenta są nieważne, a w ich miejsce stosuje się przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta. Dlatego też postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw konsumentów przysługujących im na mocy bezwzględnie wiążących przepisów prawa, a wszelkie ewentualne wątpliwości należy tłumaczyć na korzyść konsumenta. W przypadku ewentualnej niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy i należy je stosować.

 

§ 1

Postanowienia ogólne


1. Niniejszy regulamin określa zasady dokonywania zakupów w sklepie internetowym prowadzonym przez Sprzedającego pod adresem www.helios-horeca.pl.

2. Właścicielem i administratorem sklepu internetowego www.helios-horeca.pl jest Helios Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Rzeszowie, 35 - 105 Rzeszów, ul. Przemysłowa 14 wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Rzeszowie VII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr 0000928196, NIP: 8131009342, REGON: 690311560, adres poczty elektronicznej: sklep@helios-horeca.pl numer telefonu: +48 178629192,

3. Kontakt z Właścicielem można uzyskać:

- korzystając z adresu poczty elektronicznej: sklep@helios-horeca.pl

- pod numerami telefonów: +48 178629192, +48 17 8628893, +48 17 8544224

- za pośrednictwem formularza kontaktowego.

 4. Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, Przedsiębiorców z uprawnieniami Konsumenta jak i do przedsiębiorców korzystających ze Sklepu Internetowego (z wyjątkiem § 10 Regulaminu, który skierowany jest wyłącznie do przedsiębiorców).

§ 2

Definicje

1. Adres pocztowy - imię i nazwisko lub nazwa instytucji, położenie w miejscowości (w przypadku miejscowości podzielonej na ulice: ulica, numer budynku, numer mieszkania lub lokalu; w przypadku miejscowości niepodzielonej na ulice: nazwa miejscowości i numer nieruchomości), kod pocztowy oraz miejscowość.

2. Adres reklamacyjny: Helios Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością 35 - 105 Rzeszów, ul. Przemysłowa 14 e-mail: sklep@helios-horeca.pl telefon: +48 178629192, +48 17 8628893, +48 17 8544224

3. Dane kontaktowe: Helios Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością 35 - 105 Rzeszów, ul. Przemysłowa 14 e-mail: sklep@helios-horeca.pl telefon: +48 178629192, +48 17 8628893, +48 17 8544224

4. Dni robocze - dni tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy;

5. Dowód zakupu - faktura, rachunek lub paragon wystawione zgodnie z Ustawą z dnia 11 marca 2004 roku o podatku od towarów (tj. Dz. U. 2020, poz. 106) i innymi stosownymi przepisami prawa.

6. Karta produktu - pojedyncza strona sklepu zawierająca informację o pojedynczym produkcie.

7. Klient/Kupujący - osoba fizyczna, która ukończyła co najmniej 13. rok życia, przy czym w przypadku nieukończenia przez tę osobę 18. roku życia, wymagana jest zgoda jej przedstawiciela ustawowego, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej oraz Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta, o którym mowa w pkt. 10, która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę Sprzedaży ze Sprzedającym.

8. Kodeks cywilny - ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny (tj. Dz. U. 2020, poz. 1740)

9. Konsument - osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, dokonująca u Sprzedającego zakupu niezwiązanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

10. Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta– osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedającym umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, ale nieposiadającą dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej

11. Koszyk - lista produktów sporządzona z oferowanych w sklepie produktów na podstawie wyborów Kupującego.

12. Miejsce wydania rzeczy - adres pocztowy lub punkt odbioru wskazane w zamówieniu przez Kupującego.

13. Opinia - subiektywna, indywidualna opinia Klienta o Sklepie internetowym/Sklepie, w którym dokonał zakupu i/lub zakupionych Produktach;

14. Moment wydania rzeczy - moment, w którym Kupujący lub wskazana przez niego do odbioru osoba trzecia obejmie rzecz w posiadanie.

15. Płatność - metoda dokonania zapłaty za przedmiot umowy i dostawę

16. Produkt - minimalna i niepodzielna ilość rzeczy, która może być przedmiotem zamówienia, a która podana jest w sklepie Sprzedającego jako jednostka miary przy określeniu jego ceny (cena/jednostka).

17. Przedmiot umowy - produkty i dostawa będące przedmiotem umowy.

18. Punkt odbioru - miejsce wydawania rzeczy nie będące adresem pocztowym, wymienione w zestawieniu udostępnionym przez Sprzedającego w sklepie.

19. Przedmiot transakcji - produkty wymienione i opisane na stronie internetowej Sklepu internetowego www.helios-horeca.pl;

20. Regulamin - niniejszy Regulamin Sklepu Internetowego.

21. Sklep internetowy/Sklep - prowadzony przez Sprzedającego Helios Krzysztof Kozdraś Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sklep internetowy dostępny pod adresem www.helios-horeca.pl. Sprzedający towary za pośrednictwem internetu;

22. Sprzedający - Helios Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w 35 - 105 Rzeszów, ul. Przemysłowa 14 wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Rzeszowie Wydział VII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr 0000928196, NIP: 8131009342, REGON: 690311560, adres poczty elektronicznej: sklep@helios-horeca.pl numer telefonu +48 178629192,

23. System - zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania, zapewniający przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju sieci urządzenia końcowego.

24. Termin realizacji - podana na karcie produktu liczba dni roboczych.

25. Towar/Produkt - rzecz ruchoma, której dotyczy umowa sprzedaży.

26. Umowa sprzedaży - umowa sprzedaży produktu zawierana pomiędzy Klientem a Sprzedającym za pośrednictwem Sklepu Internetowego.

27. Ustawa o prawach konsumenta - ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (tj. Dz. U. 2020, poz. 287)

28. Wada - niezgodność rzeczy sprzedanej z umową, a w szczególności jeśli rzecz:

1) nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;

2) nie ma właściwości, o których istnieniu Sprzedający zapewnił Kupującego;

3) nie nadaje się do celu, o którym Kupujący poinformował Sprzedającego przy zawarciu umowy, a Sprzedający nie zgłosił zastrzeżeń co do takiego jej przeznaczenia;

4) została wydana Kupującemu w stanie niezupełnym;

5) w razie nieprawidłowego jej zamontowania i uruchomienia, jeżeli czynności te zostały wykonane przez Sprzedającego lub osobę trzecią, za która Sprzedający ponosi odpowiedzialność, albo przez Kupującego, który postąpił według instrukcji otrzymanej od Sprzedającego;

6) nie ma ona właściwości, o której zapewniał producent lub jego przedstawiciel lub osoba, która wprowadza rzecz do obrotu w zakresie swojej działalności gospodarczej oraz osoba, która przez umieszczenie na rzeczy sprzedanej nazwy, znaku towarowego lub innego oznaczenia odróżniającego przedstawia się jako producent, chyba, że Sprzedający zapewnień tych nie znał ani, oceniając rozsądnie, nie mógł znać albo nie mogły one mieć wpływu na decyzję Kupującego o zawarciu umowy, albo gdy ich treść została sprostowana przed zawarciem umowy.

 28. Wada prawna – sytuacja, w której rzecz stanowi własność osoby trzeciej, jest obciążona prawem osoby trzeciej albo ograniczenie w korzystaniu lub rozporządzaniu rzeczą wynika z decyzji lub orzeczenia właściwego organu.

29. Zamówienie - oświadczenie woli Kupującego złożone za pośrednictwem sklepu określające jednoznacznie: rodzaj i ilość Produktów; rodzaj dostawy; rodzaj płatności; miejsce wydania rzeczy; dane Kupującego a zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży produktu ze Sprzedającym za pośrednictwem Sklepu internetowego.

§ 3

Warunki zawierania umowy sprzedaży

1. Warunkiem złożenia zamówienia w sklepie internetowym przez Kupującego jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie Realizacji Zamówienia.

2. Umowa zawierana jest w języku polskim, zgodnie z przepisami polskiego prawa i niniejszym regulaminem.

3. Sklep internetowy www.helios-horeca.pl prowadzi sprzedaż detaliczną za pośrednictwem sieci Internet.

4. Wszystkie produkty oferowane w sklepie www.helios-horeca.pl są fabrycznie nowe, oryginalnie zapakowane oraz zostały wprowadzone legalnie na rynek polski.

5. Cena Produktu uwidoczniona na stronie Sklepu Internetowego podana jest w złotych polskich i zawiera podatki. O łącznej cenie Produktu będącego przedmiotem Zamówienia wraz z podatkami, a także o kosztach dostawy (w tym opłatach za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) oraz o innych kosztach, a gdy nie można ustalić wysokości tych opłat - o obowiązku ich uiszczenia, Klient jest informowany na stronach Sklepu Internetowego w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.

6. Sprzedający nie pobiera żadnych opłat za komunikowanie się z nim z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość, a Kupujący poniesie jedynie koszty w wysokości wynikającej z umowy jaką zawarł z osobą trzecia świadczącą na jego rzecz określoną usługę umożliwiająca porozumiewania na odległość.

7. Poprawność działania sklepu internetowego jest zapewniona przez Sprzedającego przy korzystaniu przez Kupującego z systemu o następujących minimalnych wymaganiach:

a) system operacyjny: MS Windows 98 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile;

b) Procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach;

c) RAM: 513 MB;

d) Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca

e) Karta graficzna: zgodna ze standardem VGA;

 f) Łącze internetowe o przepustowości minimalnej: 512kb/s;

g) Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 8 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 11 i wyżej, Chrome 21.0 i wyżej, Safari 5. Przeglądarki z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript;

8. Promocje w Sklepie Internetowym www.helios-horeca.pl nie podlegają łączeniu, o ile regulamin danej promocji nie stanowi inaczej.

§ 4

Zawarcie umowy i jej realizacja

 

1. Zamówienia są przyjmowane za pośrednictwem strony internetowej Sklepu.

2. Zamówienia dokonywane za pośrednictwem strony internetowej można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu przez cały rok.

3. W celu złożenia zamówienia Kupujący powinien wykonać następujące czynności, z których część może być wielokrotnie powtarzana:

 a) Dodać Produkt do elektronicznego koszyka w Sklepie internetowym poprzez kliknięcie przycisku "DO KOSZYKA";

b) wybrać rodzaj dostawy;

c) wybrać rodzaj płatności;

d) wybrać miejsce wydania rzeczy;

e) złożyć zamówienie poprzez kliknięcie przycisku "Zamówienie z obowiązkiem zapłaty".

4. Po złożeniu Zamówienia Sprzedający niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedającego Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedającego o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem, a Sprzedającym.

5. Potwierdzenie, udostępnienie, utrwalenie, zabezpieczenie wszelkich istotnych postanowień umowy w celu uzyskania dostępu do tych informacji w przyszłości następuje w postaci:

a) potwierdzenia zamówienia poprzez wysyłanie na wskazany adres e-mail: zamówienia, informacji o prawie do odstąpienia od umowy, niniejszego regulaminu w wersji pdf, wzoru formularza odstąpienia od umowy w wersji pdf, linków do samodzielnego pobrania regulaminu i wzorca odstąpienia od umowy;

b) dołączenia do zrealizowanego zamówienia, wysłanego do wskazanego miejsca wydania rzeczy wydrukowanych: dowodu zakupu, informacji o prawie odstąpienia od umowy, niniejszego regulaminu, wzoru formularza o prawie odstąpienia od umowy.

6. Kupujący może skorzystać z opcji zapamiętania jego danych przez system w celu ułatwienia procesu składania kolejnego Zamówienia. W tym celu Kupujący powinien podać login i hasło, niezbędne do uzyskania dostępu do swojego konta. Login Klienta to podany przez niego adres e-mail. Hasło jest ciągiem znaków ustalanych przez Klienta Hasło Klienta nie jest znane Sprzedającemu i Klient ma obowiązek zachowania go w tajemnicy i chronienia przed niepowołanym dostępem osób trzecich. Kupujący ma możliwość w każdej chwili wglądu, poprawiania, aktualizacji danych oraz usunięcia konta z Systemu.

7. Realizacja zamówienia w przypadku płatności przelewem lub płatności kartą następuje niezwłocznie po zawarciu umowy oraz zaksięgowaniu wpłaty Klienta na koncie Sprzedającego, natomiast w przypadku wyboru opcji - za pobraniem -realizacja zamówienia następuje niezwłocznie po zawarciu umowy.

8. Wysłanie przedmiotu umowy następuje w terminie określonym na karcie produktu, a dla zamówień złożonych z wielu produktów w najdłuższym terminie z określonych na kartach produktów. Bieg terminu rozpoczyna się z chwilą realizacji zamówienia.

9. Zakupiony przedmiot umowy wraz z wybranym przez Kupującego dokumentem sprzedaży wysyłany jest wybranym przez Kupującego rodzajem dostawy do wskazanego przez Kupującego w zamówieniu miejsca wydania rzeczy, wraz z dołączonymi załącznikami, o których mowa w § 4 pkt. 5 b).

§ 5

Formy płatności

 1. Na każdy sprzedany towar wystawiamy paragon lub na życzenie klienta imienny dowód zakupu (fakturę).

 2. Sprzedający udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności z tytułu Umowy Sprzedaży z dostawą na terytorium Polski:

a) Płatność "za pobraniem" przy odbiorze przesyłki;

b) przelew bankowy, przelew elektroniczny, karta płatnicza (* Visa , * Visa Electron , * Mastercard, * MasterCard Electronic , * Maestro) e-przelewem za pośrednictwem Serwisu:

1) BlueMedia.pl prowadzonego przez firmę Blue Media S.A. z siedzibą w Sopocie przy ul. Powstańców Warszawy 6, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym Gdańsk - Północ w Gdańsku, VIII Wydział Gospodarczy KRS pod nr 0000320590, o kapitale zakładowym w wysokości
2 000 000 PLN (w całości wpłaconym), NIP: 585-13-51-185; ("przedpłata – BlueMedia - szybki przelew online ") lub

2) Paynow prowadzonego przez mBank S.A. z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 18, wpisany pod numerem KRS 0000025237 do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, numer NIP: 526-021-50-88; ("przedpłata – Paynow - szybki przelew online ")

3. Termin płatności:

 a) W przypadku wyboru przez Klienta płatności przelewem, płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.

 b) W przypadku wyboru przez Klienta płatności za pobraniem przy odbiorze przesyłki, Klient obowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki.

§ 6

Koszty wysyłki

1. Dostawa Produktu dostępna jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej

2.1. Dostawa realizowana jest za pośrednictwem firmy kurierskiej UPS. Niedoręczone przesyłki przekazywane są do Punktu nadawania i odbioru przesyłek UPS Access Point. UPS Access Point to punkty o dogodnej lokalizacji, takie jak lokalne sklepy spożywcze lub inne lokalne firmy, w których można nadać lub odebrać paczkę. Aktualna lista Punktów dostępna jest na stronie UPS pod adresem https://www.ups.com/dropoff?loc=pl_PL . W przypadku wysyłki poza terytorium Polski prosimy o wcześniejszy kontakt przed zakupem w celu ustalenia kosztów dostawy.

2.2. Dostawa realizowana jest za pośrednictwem firmy kurierskiej Fedex. Nieodebrane przesyłki wracają do Sprzedającego. W przypadku wysyłki poza terytorium Polski prosimy o wcześniejszy kontakt przed zakupem w celu ustalenia kosztów dostawy.

 2.3. Dostawa realizowana jest za pośrednictwem firmy kurierskiej DPD. Nieodebrane przesyłki wracają do Sprzedającego. W przypadku wysyłki poza terytorium Polski prosimy o wcześniejszy kontakt przed zakupem w celu ustalenia kosztów dostawy.

 2.4. Dostawa realizowana jest za pośrednictwem firmy kurierskiej DHL. Nieodebrane przesyłki wracają do Sprzedającego. W przypadku wysyłki poza terytorium Polski prosimy o wcześniejszy kontakt przed zakupem w celu ustalenia kosztów dostawy.

3. Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.

4.1. Przy zamówieniach do 500 zł realizowanych przy udziale UPS, Kupujący jest obciążany kosztami dostawy towaru wynoszącymi: a/w przypadku wyboru opcji: "Przesyłka krajowa kurierska UPS" - 15,99 zł brutto w przypadku wybrania formy płatności "przedpłata" - 19,99 zł brutto w przypadku wybrania formy płatności "za pobraniem"

b/w przypadku wyboru opcji: "UPS Access Point (odbiór w punkcie)" - 13,99 zł brutto w przypadku wybrania formy płatności "przedpłata" - 17,99 zł brutto w przypadku wybrania formy płatności "za pobraniem"

c/w przypadku wyboru opcji: "UPS Access Point - odbiór w punkcie w sobotę" - 13,99 zł brutto w przypadku wybrania formy płatności "przedpłata" - 17,99 zł brutto w przypadku wybrania formy płatności "za pobraniem"

4.2. Przy zamówieniach do 500 zł realizowanych przy udziale Fedex, Kupujący jest obciążany kosztami dostawy towaru wynoszącymi:

a/w przypadku wyboru opcji: "Przesyłka krajowa kurierska Fedex" - 13,99 zł brutto w przypadku wybrania formy płatności "przedpłata" - 17,99 zł brutto w przypadku wybrania formy płatności "za pobraniem"

b/w przypadku wyboru opcji: "Dostawa Fedex do punktu Kolportera (odbiór w punkcie)- tylko paczki o wadze do 10kg" - 11,99 zł brutto w przypadku wybrania formy płatności "przedpłata" - 15,99 zł brutto w przypadku wybrania formy płatności "za pobraniem"

4.3. Przy zamówieniach do 500 zł realizowanych przy udziale DPD, Kupujący jest obciążany kosztami dostawy towaru wynoszącymi:

a/w przypadku wyboru opcji: "Przesyłka krajowa kurierska DPD" - 13,99 zł brutto w przypadku wybrania formy płatności "przedpłata" - 17,99 zł brutto w przypadku wybrania formy płatności "za pobraniem"

 b/w przypadku wyboru opcji: "Dostawa - Punkt odbioru DPD Pickup - tylko paczki o wadze do 10kg" - 11,99 zł brutto w przypadku wybrania formy płatności "przedpłata" - 15,99 zł brutto w przypadku wybrania formy płatności "za pobraniem"

4.4. Przy zamówieniach do 500 zł realizowanych przy udziale DHL, Kupujący jest obciążany kosztami dostawy towaru wynoszącymi:

a/w przypadku wyboru opcji: "Przesyłka krajowa kurierska DHL" - 13,99 zł brutto w przypadku wybrania formy płatności "przedpłata" - 17,99 zł brutto w przypadku wybrania formy płatności "za pobraniem"

b/w przypadku wyboru opcji: "Dostawa - Punkt odbioru DHL POP - tylko paczki o wadze do 10kg" - 11,99 zł brutto w przypadku wybrania formy płatności "przedpłata" - 15,99 zł brutto w przypadku wybrania formy płatności "za pobraniem"

5. Przy zamówieniach powyżej 500 zł koszty dostawy towaru w przypadku wybrania formy płatności "przedpłata" ponosi Usługodawca, natomiast w przypadku wybrania formy płatności "za pobraniem" koszt dostawy towaru wynosi 4 zł brutto i obciąża on Klienta.

6. Towar wysyłany jest pod adres wskazany w formularzu zamówienia lub podany drogą email. Możliwa jest również wysyłka Towaru bezpośrednio do Punktu UPS Access Point, Dostawa Fedex do punktu Kolportera, Punkt odbioru DPD Pickup, Punktu odbioru DHL POP. Sprzedający poinformuje Klienta niezwłocznie o nieprawidłowo wypełnionym formularzu zamówienia, który uniemożliwia dokonanie wysyłki lub może ją opóźnić.

7. Termin dostawy Produktu do Klienta wynosi do 30 Dni Roboczych, chyba że w opisie danego Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podano krótszy termin. W przypadku Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin, który jednak nie może przekroczyć 30 Dni Roboczych. Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:

a) W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności elektroniczne lub kartą płatniczą - od dnia uznania konta rozliczeniowego Sprzedającego.

b) W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności za pobraniem - od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.

8. Możliwy jest również osobisty odbiór przez Kupującego zakupionego Produktu w salonie sprzedaży pod adresem: 35 - 105 Rzeszów, ul. Przemysłowa 14. W wyboru opcji osobistego odbioru Kupujący powinien zaznaczyć tę opcję w trakcie składania zamówienia.

 

§ 7

Procedura rozpatrywania reklamacji

1.Niniejszy punkt Regulaminu określa procedurę rozpatrywania reklamacji wspólną dla wszystkich reklamacji składanych do Sprzedawcy, w szczególności reklamacji dotyczących Produktów, Umów Sprzedaży oraz pozostałych reklamacji związanych z działaniem Sprzedawcy lub Sklepu Internetowego.

2.Podstawa i zakres odpowiedzialności są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym, Ustawie o Prawach Konsumenta oraz ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.).

2.1. Szczegółowe postanowienia dotyczące reklamacji Produktu zakupionego przez Klienta na podstawie Umowy Sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą do dnia 31. grudnia 2022 r. określają przepisy Kodeksu Cywilnego w brzmieniu obowiązującym do dnia 31. grudnia 2022 r., w szczególności art. 556-576 Kodeksu Cywilnego. Przepisy te określają w szczególności podstawę i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia). Sprzedawca obowiązany jest dostarczyć Klientowi Produkt bez wad.

2.2. Szczegółowe postanowienia dotyczące reklamacji Produktu – rzeczy ruchomej (w tym rzeczy ruchomej z elementami cyfrowymi), z wyłączeniem jednak rzeczy ruchomej, która służy wyłącznie jako nośnik treści cyfrowej – zakupionego przez Klienta na podstawie Umowy Sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą od dnia 1 stycznia 2023 r. określają przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 stycznia 2023 r., w szczególności art. 43a - 43g Ustawy o Prawach Konsumenta. Przepisy te określają w szczególności podstawę i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Konsumenta, w razie braku zgodności Produktu z Umową Sprzedaży.

3. Reklamacja może zostać złożona:

3.1. pisemnie na adres: Helios Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, 35-105 Rzeszów, ul. Przemysłowa 14

 3.2. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@helios-horeca.pl;

4. Przesłanie lub zwrot Produktu w ramach reklamacji może nastąpić na adres: Helios Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, 35-105 Rzeszów, ul. Przemysłowa 14

5. Zaleca się podanie w opisie reklamacji:

(1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości lub braku zgodności z umową;

 (2) żądania sposobu doprowadzenia do zgodności z umową lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy lub innego roszczenia; oraz

 (3) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.

6. W razie zmiany podanych danych kontaktowych przez składającego reklamację w trakcie rozpatrywania reklamacji zobowiązany jest on do powiadomienia o tym Sprzedawcy.

7. Do reklamacji mogą zostać załączone przez składającego reklamację dowody (np. zdjęcia, dokumenty lub Produkt) związane z przedmiotem reklamacji. Sprzedawca może także zwrócić się do składającego reklamację z prośbą o podanie dodatkowych informacji lub przesłanie dowodów (np. zdjęcia), jeżeli ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.

 8. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania.

§ 8

Prawo do odstąpienia od umowy

 

1. Konsument/Przedsiębiorąca z uprawnieniami Konsumenta, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w § 8 pkt. 7 Regulaminu. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone na przykład:

1.1. pisemnie na adres: Helios Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, 35-105 Rzeszów, ul. Przemysłowa 14;

1.2. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@helios-horeca.pl;

2. Zwrot Produktu - rzeczy ruchomych (w tym rzeczy ruchomych z elementami cyfrowymi) w ramach odstąpienia od umowy może nastąpić na adres: Helios Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, 35-105 Rzeszów, ul. Przemysłowa 14;

3. Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty jest w załączniku nr 2 do Ustawy o Prawach Konsumenta oraz dodatkowo dostępny jest w § 14 Regulaminu. Konsument /Przedsiębiorąca z uprawnieniami Konsumenta może skorzystać ze wzoru formularza, jednak nie jest to obowiązkowe.

4. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:

4.1. dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Produkt, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności – od objęcia Produktu w posiadanie przez konsumenta/Przedsiębiorącę z uprawnieniami Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która:

(1) obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, partii lub części albo

 (2) polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z Produktów;

4.2. dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.

5. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.

6. Produkty - rzeczy ruchome, w tym rzeczy ruchome z elementami cyfrowymi:

6.1. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta/Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić Konsumentowi/ Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Produktu - rzeczy ruchomej, w tym rzeczy ruchomej z elementami cyfrowymi (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta/ Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym). Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument/ Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta, chyba że Konsument/Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. W przypadku Produktów - rzeczy ruchomych (w tym rzeczy ruchomych z elementami cyfrowymi) - jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od Konsumenta/Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta/Przedsiębiorący z uprawnieniami Konsumenta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta/Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

6.2. W przypadku Produktów - rzeczy ruchomych (w tym rzeczy ruchomych z elementami cyfrowymi) – Konsument/Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem.

6.3. Konsument/Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu - rzeczy ruchomej (w tym rzeczy ruchomej z elementami cyfrowymi) - będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.

7. Możliwe koszty związane z odstąpieniem przez Konsumenta/Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta od umowy, które obowiązany jest ponieść Konsument/Przedsiębiorąca z uprawnieniami Konsumenta:

7.1. W przypadku Produktów - rzeczy ruchomych (w tym rzeczy ruchomych z elementami cyfrowymi) - jeżeli Konsument/Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta wybrał sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi/Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.

7.2. W przypadku Produktów - rzeczy ruchomych (w tym rzeczy ruchomych z elementami cyfrowymi) – Konsument/Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.

7.3. W przypadku Produktu - usługi, której wykonywanie – na wyraźne żądanie Konsumenta /Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta – rozpoczęło się przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, Konsument/Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta, który wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu takiego żądania, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie są nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia.

8. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi /Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta w odniesieniu do umów:

 (1) o świadczenie usług, za które Konsument/Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta/Przedsiębiorący z uprawnieniami Konsumenta/Przedsiębiorąca z uprawnieniami Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;

(2) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;

(3) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt - rzecz ruchoma (w tym rzecz ruchoma z elementami cyfrowymi) - nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta/Przedsiębiorący z uprawnieniami Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;

 (4) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt - rzecz ruchoma (w tym rzecz ruchoma z elementami cyfrowymi) - ulegający szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;

 (5) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt - rzecz ruchoma (w tym rzecz ruchoma z elementami cyfrowymi) - dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

(6) w której przedmiotem świadczenia są Produkty - rzeczy ruchome (w tym rzeczy ruchome z elementami cyfrowymi), które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami ruchomymi, w tym rzeczami ruchomymi z elementami cyfrowymi;

(7) w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu Umowy Sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli;

(8) w której Konsument/Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania Konsument/Przedsiębiorąca z uprawnieniami Konsumenta żądał, lub dostarcza Produkty - rzeczy ruchome (w tym rzeczy ruchome z elementami cyfrowymi) - inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje Konsumentowi/Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta w odniesieniu do dodatkowych usług lub Produktów;

(9) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

(10) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;

(11) zawartej w drodze aukcji publicznej;

 (12) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu towarów, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;

 (13) o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Konsument/Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta/Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a Sprzedawca przekazał Konsumentowi/Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1 Ustawy o Prawach Konsumenta;

(14) o świadczenie usług, za które Konsument/Przedsiębiorąca z uprawnieniami Konsumenta jest zobowiązany do zapłaty ceny w przypadku których Konsument/Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta wyraźnie zażądał od Sprzedawcy, aby przyjechał do niego w celu dokonania naprawy, a usługa została już w pełni wykonana za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta/Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta.

 

§ 9

Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur

1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego Konsumentem/Przedsiębiorcą z uprawnieniami Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.

2. Klient będący Konsumentem/Przedsiębiorącą z uprawnieniami Konsumenta posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:

a) Klient uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży. Regulamin organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich określa rozporządzenie ministra sprawiedliwości z dnia 25 września 2001 r. w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich. (Dz.U. 2001, nr 113, poz. 1214).

 b) Klient uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem, a Sprzedającym. Informacja na temat zasad i trybu procedury mediacji prowadzonej przez wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej dostępna jest w siedzibach oraz na stronach internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.

c) Klient może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem, a Sprzedającym, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są pod przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem email porady@dlakonsumentow.pl.

3. Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej mowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.

§ 10

Postanowienia dotyczące przedsiębiorców

1. Niniejszy paragraf Regulaminu oraz postanowienia w nim zawarte dotyczą wyłącznie Klienta nie będącego Konsumentem/ Przedsiębiorcą z uprawnieniami Konsumenta.

 2. Sprzedającemu przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem niebędącym Konsumentem/ Przedsiębiorcą z uprawnieniami Konsumenta w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta niebędącego Konsumentem/ Przedsiębiorcą z uprawnieniami Konsumenta żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedającego.

3. W wypadku Klienta nie będącego Konsumentem/ Przedsiębiorcą z uprawnieniami Konsumenta Sprzedający ma prawo ograniczyć dostępne sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty w całości albo części i to niezależnie od wybranego przez Klienta sposobu płatności oraz faktu zawarcia Umowy Sprzedaży.

 4. Z chwilą wydania przez Sprzedającego Produktu przewoźnikowi przechodzą na Klienta nie będącego Konsumentem/ Przedsiębiorcą z uprawnieniami Konsumenta, korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu. Sprzedający w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od przyjęcia go do przewozu aż do wydania go Klientowi nie będącemu Konsumentem/ Przedsiębiorcą z uprawnieniami Konsumenta, oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.

5. W razie przesłania Produktu do Klienta nie będącego Konsumentem/ Przedsiębiorcą z uprawnieniami Konsumenta, za pośrednictwem przewoźnika Klient nie będący Konsumentem/ Przedsiębiorcą z uprawnieniami Konsumenta , obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.

 6. Odpowiedzialność Sprzedającego w stosunku do Klienta nie będącego Konsumentem/ Przedsiębiorcą z uprawnieniami Konsumenta , bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona - zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie - do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu Umowy Sprzedaży, nie więcej jednak niż do kwoty jednego tysiąca złotych. Sprzedający ponosi odpowiedzialność w stosunku do Klienta nie będącego Konsumentem/ Przedsiębiorcą z uprawnieniami Konsumenta tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do Klienta nie będącego Konsumentem/ Przedsiębiorcą z uprawnieniami Konsumenta.

7. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą, a Klientem niebędącym Konsumentem/ Przedsiębiorcą z uprawnieniami Konsumenta zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedającego.

§ 11

Opinie o produktach

1. Sprzedawca umożliwia swoim Klientom wystawianie i dostęp do opinii o Produktach oraz o Sklepie Internetowym na zasadach wskazanych w niniejszym punkcie Regulaminu.

2. Wystawienie opinii przez Klienta możliwe jest po skorzystaniu z formularza umożliwiającego dodanie opinii o Produkcie lub Sklepie Internetowym, który może zostać udostępniony za pomocą indywidualnego linku otrzymanego przez Klienta po zakupie na podany przez niego adres poczty elektronicznej. Dodając opinię, Klient może również dodać ocenę graficzną lub zdjęcie Produktu – jeżeli taka opcja jest dostępna w formularzu opinii.

3. Opinia o Produkcie może być wystawiona tylko do faktycznie zakupionych Produktów w Sklepie Internetowym Sprzedawcy oraz przez Klienta, który dokonał zakupu opiniowanego Produktu. Zabronione jest zawieranie fikcyjnych lub pozornych Umów Sprzedaży w celu wystawienia opinii o Produkcie. Opinia o Sklepie Internetowym może być wystawiona przez osobę będącą Klientem Sklepu Internetowego.

4. Dodawanie opinii przez Klientów nie może być wykorzystywane do działań bezprawnych, w szczególności do działań stanowiących czyn nieuczciwej konkurencji, czy też działań naruszających dobra osobiste, prawa własności intelektualnej lub inne prawa Sprzedawcy lub osób trzecich. Klient dodając opinię obowiązany jest do działania zgodnego z prawem, niniejszym Regulaminem i dobrymi obyczajami.

5. Opinie mogą być udostępniane bezpośrednio na stronie Sklepu Internetowego (np. przy danym Produkcie) lub w zewnętrznym serwisie zbierającym opinie, z którym współpracuje Sprzedawca i do którego odsyła na stronie Sklepu Internetowego (w tym także za pomocą zewnętrznego widgetu umieszczonego na stronie Sklepu Internetowego).

6. Sprzedawca zapewnia aby publikowane opinie o Produktach pochodziły od jego Klientów, którzy zakupili dany Produkt. W tym celu Sprzedawca podejmuje następujące działania, aby sprawdzić, czy opinie pochodzą od jego Klientów:

6.1. Opublikowanie opinii wystawianej za pomocą formularza dostępnego bezpośrednio na stronie Sklepu Internetowego wymaga wcześniejszej weryfikacji przez Usługodawcę. Weryfikacja polega na sprawdzeniu zgodności opinii z Regulaminem, w szczególności na sprawdzeniu, czy osoba opiniująca jest Klientem Sklepu Internetowego – w tym wypadku Sprzedawca sprawdza, czy osoba ta dokonała zakupu w Sklepie Internetowym, a w przypadku opinii o Produkcie sprawdza dodatkowo, czy zakupiła opiniowany Produkt. Weryfikacja następuje bez zbędnej zwłoki.

6.2. Sprzedawca wysyła swoim Klientom (w tym także za pomocą zewnętrznego serwisu zbierającego opinie, z którym współpracuje) indywidualny link na podany przez niego przy zakupie adres poczty elektronicznej – w ten sposób dostęp do formularza opinii otrzymuje wyłącznie Klient, który dokonał zakupu Produktu w Sklepie Internetowym.

6.3. W razie wątpliwości Sprzedawcy lub zastrzeżeń kierowanych do Sprzedawcy przez innych Klientów lub osoby trzecie, czy dana opinia pochodzi od Klienta lub czy dany Klient kupił dany Produkt, Sprzedawca zastrzega sobie prawo skontaktowania się z autorem opinii celem wyjaśnienia i potwierdzenia, że faktycznie jest Klientem Sklepu Internetowego lub dokonał zakupu opiniowanego Produktu.

7. Wszelkie uwagi, odwołania od weryfikacji opinii, czy też zastrzeżenia czy dana opinia pochodzi od Klienta lub czy dany Klient kupił dany Produkt mogą być zgłaszane w trybie analogicznym do procedury reklamacyjnej wskazanej w § 7 Regulaminu.

8. Sprzedawca nie zamieszcza ani nie zleca zamieszczania innej osobie nieprawdziwych opinii lub rekomendacji Klientów oraz nie zniekształca opinii lub rekomendacji Klientów w celu promowania swoich Produktów. Sprzedawca udostępnia opnie zarówno pozytywne, jak i negatywne. Sprzedawca nie udostępnia sponsorowanych opinii.

§ 12

Polityka prywatności oraz ochrona danych osobowych

1. Administratorem danych osobowych przekazywanych przez użytkowników Sklepu w związku z dokonanymi zakupami, utworzeniem konta czy otrzymywaniem Newslettera jest firma Helios Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w 35 - 105 Rzeszów, ul. Przemysłowa 14 wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Rzeszowie VII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr 0000928196, NIP: 8131009342, REGON: 690311560, adres poczty elektronicznej: sklep@helios-horeca.pl numer telefonu: +48 178629192 zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) - zwane „RODO” lub „Rozporządzenie RODO”. Oficjalny tekst Rozporządzenia RODO: http://eur-lex.europa.eu/legalcontent/PL/TXT/?uri=CELEX%3A32016R0679

2. Sprzedający niniejszym informuje, że dane osobowe Klienta, które podał składając zamówienie w Sklepie umieszcza w bazie Sklepu oraz dokonuje ich przetwarzania dla celów realizacji umowy. Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, jednak ich nie podanie uniemożliwia zrealizowanie zamówienia przez Sprzedającego. Klient ponosi odpowiedzialność za podanie nieprawdziwych danych osobowych

3. Dane osobowe przetwarzane są w celach, zakresie i w oparciu o zasady wskazane w polityce prywatności opublikowanej na stronach internetowych Sklepu Internetowego (Polityki prywatności) Dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom odpowiedzialnym za dostawę zakupionych towarów do Klienta, oraz w przypadku zakupów na raty instytucjom kredytującym zakup.

4. W przypadku wyrażenia przez Klienta dodatkowej zgody dane osobowe będą wykorzystywane przez Sprzedającego w celu informowania Klienta o nowych towarach, promocjach i usługach dostępnych w Sklepie.

5. Klienci mają prawo wglądu do swoich danych osobowych, poprawiania ich oraz żądania usunięcia 6. Sklep wykorzystuje pliki cookies do obserwacji sposobów użytkowania strony www.helios-horeca.pl Rodzaje plików cookie, z których korzysta Sklep to:

a) cookies sesyjne są to pliki tymczasowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Klienta do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej,

 b) cookies stałe - pliki te przechowywane są w urządzeniu końcowym Klienta przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Klienta.

§ 13

Postanowienia końcowe

 1. Sklep nie ponosi odpowiedzialności za blokowanie przez administratorów serwerów pocztowych przesyłania wiadomości na adres e-mail wskazany przez Klienta oraz za usuwanie i blokowanie wiadomości e-mail przez oprogramowanie zainstalowane na komputerze używanym przez Klienta.

 2. Ewentualne spory wynikłe ze stosowaniem niniejszego Regulaminu i w związku z wykonywaniem zawartych umów między Sklepem a Klientem, jeżeli Klient wyrazi taką wolę, będą rozwiązywane na drodze postępowania mediacyjnego lub sądu polubownego. W przypadku niewyrażenia przez Klienta zgody ewentualne spory będą rozpatrywane przez Sąd właściwy według przepisów o właściwości rzeczowej i miejscowej zgodnie z ustawą z dnia 17.11.1964 r. Kodeks postępowania cywilnego (tj. Dz.U. 2020, poz. 1575) z zastrzeżeniem § 10 pkt. 7.

3. Sprzedający zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa; zmiany sposobów płatności i dostaw - w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.

4. W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o innym charakterze niż umowy ciągłe (np. Umowa Sprzedaży) zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych Klientów będących Konsumentami przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu, w szczególności zmiany Regulaminu nie będą miały wpływu na już składane lub złożone Zamówienia oraz zawarte, realizowane lub wykonane Umowy Sprzedaży.

 5. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (tj. Dz.U. 2020, poz. 344); ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.

 

§ 14

Wzór formularza odstąpienia od umowy

(Załącznik nr 2  do Ustawy o Prawach Konsumenta)

 

Wzór formularza odstąpienia od umowy

 (formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

– Adresat:  Helios Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, 35-105 Rzeszów, ul. Przemysłowa 14; e-mailsklep@helios-horeca.pl

 

 

Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących towarów(*)

– Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)

– Imię i nazwisko konsumenta(-ów)

– Adres konsumenta(-ów)

– Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)

 – Data

 

(*) Niepotrzebne skreślić.

 

Niniejszy Regulaminu obowiązuje od dnia 01.01.2023r.

 

____________________________________________________________________________________

Treść poprzedniego regulaminu:

Regulamin obowiązujący od dnia 25.10.2021 r.